SVETKOVINA BOGOJAVLJENJA

Na svetkovinu Bogojavljenja u četvrtak 6. siječnja svečano misno slavlje u katedrali sv. Stošije u Zadru predvodio je zadarski nadbiskup Želimir Puljić. Za vrijeme mise službu akolita primili su bogoslovi Ivan Perković i Šime Žilić, studenti pete godine teologije. Ivan Perković je rođen 1975. g. u Splitu gdje je završio i medicinski fakultet, a izabran je za duktora bogoslova. Šime Žilić je rođen 1988. g. u Zadru gdje je pohađao Klasičnu gimnaziju. Nadbiskup je poželio da bogoslovi budu na visini zadatka povjerenih od Crkve, na putu prema đakonatu i svećenstvu. U propovijedi je mons. Puljić rekao kako Bogojavljenje pokazuje da je sve u pokretu. Otkad je Bog odlučio sići na zemlju i poći ususret ljudima i ljudi su krenuli prema njemu. Mudraci s istoka objedinjuju svećeničku, kraljevsku i proroč­ku dimenziju i predstavljaju lju­de koji čitaju znakove vremena. Njihov broj i darovi koje nose, tri, tumači se kao punina, zajedništvo, rekao je nadbiskup, tumačeći simboliku tog trojstva: sta­rost, odraslost i mladost; prošlost, sadašnjost i budućnost; tri različite strane svije­ta, uz stranu na kojoj je Betlehem; zo­ra, podne i sumrak, tri rase. Mons. Puljić je protumačio i darove koje nose: smirnu, zlato i tamjan. Smirna upućuje na novo ra­đanje, čuva tijelo od raspadanja i simbol je preoblikovanja života. Zlato ­je simbol bogatstva i onog što izlazi iz dubine zemlje. Ono je i simbol prosvjetljenja, za zlato se kaže da je mineralna svjetlost, te je nadbiskup istaknuo da Egipćani koriste istu riječ za sunce i zlato – ra. Tamjan simbolizira dim i miris. „On nosi naše zazive i molitve prema nebu. Tamjan spaja nebesko sa zemaljskim, jer je u tajni utjelovljenja, koju jaslice predstavljaju, očima naše duše sinulo novo svjetlo Božje slave“ rekao je nadbiskup, tumačeći poruku i značenje uprizorenja jaslica koje pohodimo ovih dana. Govoreći o teološkoj vrijednosti prisutnosti vola i magarca uz Isusove jasle, nadbiskup je podsjetio da prorok Izaija opominje narod zbog nevjernosti Savezu s Bogom riječima da vol poznaje svog vlasnika, magarac jasle gospodareve, a Izrael ne poznaje, ‘narod moj ne razumije’. Magarac je slika otpora i neukroćenosti, a vol dobrote, smirenosti, posluha, pa je služio kao slika izabranog naroda koji je prihvatio Božju riječ. „Vol i magarac, usmjereni istim pogledom na Isusa u jaslama, postaju nositeljima novog značenja: predstavljaju novi izabrani narod, Crkvu koja je izrasla iz židovstva i drugih naroda. Vol i magarac predstavljaju ‘me­sijanski mir’, pomirbu koja preobražava sve suprotstavljenosti koje su posljedica grijeha i pobu­ne protiv Boga. Vol, ma­garac, stado, pastiri, Marija, Josip, mudraci, svi su u poklonstvenom odnosu prema Novorođenom kralju. I svako je poklonstvo na drukčiji način. Neka i naš pohod jaslicama probudi u nama želju da se poklonimo Isusu“ poručio je nadbiskup Puljić, na početku mise prošavši među pukom u katedrali te ga poškropivši blagoslovljenom vodom.