EUHARISTIJSKO KLANJANJE SA ZADARSKIM NADBISKUPOM U GODINI EUHARISTIJE

OLYMPUS DIGITAL CAMERAU Godini euharistije u Zadarskoj nadbiskupiji koji je završni dio trogodišnjeg obilježavanja Godine vjere u mjesnoj Crkvi, u katedrali sv. Stošije u Zadru prvog petka u mjesecu euharistijsko klanjanje predvodi zadarski nadbiskup Želimir Puljić. Drugi takav molitveni susret održan je u petak 5. prosinca. Prije izlaganja Presvetog oltarskog sakramenta i klanjanja, mons. Puljić je istaknuo da je Krist naša popudbina bez koje ne možemo putovati ovim svijetom. Potaknuo je da dublje uđemo u otajstvo euharistije koja je nezasluženi dar, a ublažava tugu napuštenih i bolesnih, prevladava sukobe i usmjerava idealu zajedništva. “Zauzetije slavimo svete tajne, osobito misu i euharistijsko klanjanje. Kad se to čini dostojno i pobožno, pomažemo sebi i onima kojima smo poslani navješćivati Božju riječ. Euharistijski Krist je živi Bog među ljudima. Mesija i Spasitelj koji nas svojim tijelom liječi i hrani za vječni život“ rekao je mons. Puljić. U nagovoru je tumačio uvodni obred u misu, istaknuvši da je misa vrsta audijencije kod Boga. Upozorio je da se ne pripremamo uvijek za misu posebnim, doličnim raspoloženjem, kao da idemo na audijenciju na koju nas poziva sam Bog.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA„Zato se na počeku kajemo i ispovijedamo, nema spasenja bez oproštenja. Ne možemo se nadati nebu, ako nam Bog ne oprosti grijehe. Veliki glazbenici poput Beethovena, Mozarta, Schuberta, Verdija i drugi, natjecali su se tko će bolje s glazbene strane dati značenje toj molitvi i tom vapaju. Osjećamo duboku čežnju i vapaj srca ukomponiran u tome ‘Gospodine, smiluj se, Kyrie eleison!’ Kao da je glazbenik osjetio našu nezahvalnu poziciju, odbačenih, ali i moć molitve koja spašava. Ljudi otkupljeni krvlju Božjeg Sina izvan su nebeske domovine, kao stranci i tuđinci, ali nisu bez nade. To je smisao tog trostrukog zaziva: ‘Gospodine, smiluj se’“ rekao je nadbiskup Puljić. Tumačio je i svečanu molitvu Crkve koja se zove zborna molitva. Ima tri dijela: obraćamo se Bogu Ocu riječima Bože ili svemogući vječni Bo­že. U drugom dijelu spominje se blagdan, a treći dio je uobličen u molbu koja izvire iz blagdanske misli. „Na početku svećenik kaže ‘Pomolimo se’. To znači da smo svi pozvani priključiti se molitvi, ne samo stajati i gledati. Svršetak molitve se upravlja Bogu Ocu ‘po Isusu Kristu, koji s Bogom ocem i Duhom Svetim živi i kraljuje u vijeke vjekova’. Crkva je zajednica grešnika. No, imamo pristup k Ocu po onomu koji je postao naš brat. Nikada nije zgri­ješio i zagovara nas kod Oca u nebu. Zato kažemo Bogu da to činimo po Kristu koji za nas moli i zastupa nas. Zaključujemo neka to učini, ne zbog nas koji toga nismo dostojni, nego zbog njegovog Sina koji je radi ljudi i našeg spasenja došao na zemlju“ zaključio je nadbiskup Puljić koji je na kraju klanjanja puk blagoslovio Presvetim oltarskim sakramentom.

Ines Grbić