„Zahvaljujemo Kristu na daru Euharistije. Ona je u temelju stvaranja civilizacije ljubavi. Zahvaljujemo Isusu što je ostavio samog sebe pod znakovima kruha i vina“ poručio je zadarski nadbiskup Želimir Puljić u propovijedi svečanog euharistijskog slavlja koje je na svetkovinu Tijelova u četvrtak 19. lipnja predvodio u katedrali sv. Stošije u Zadru. „Na blagdan Presvetog tijela i krvi Kristove razmišljamo o Euharistiji, svetoj Tajni Crkve koju smo pozvani slaviti po Kristovom nalogu. Već dvije tisuće godina Crkva to čini s poštovanjem i zahvalnošću. Euharistijski Krist je u središtu kršćanske vjere i života kao jedini posrednik između Boga i ljudi. On je naša hrana i popudbina. On nije neki simbol ili slika, nego živi Bog među nama, Mesija i Spasitelj koji nas svojim tijelom liječi i hrani za život vječni“ rekao je mons. Puljić, dodavši da je nama putnicima u prolaznom svijetu potrebna takva neprolazna hrana. Svaka misna pretvorba je predokus Božjeg Kraljevstva i navještaj njegovog konačnog dolaska. „Neposredno pred dramu suočenja sa snagama zla i smrti, Isus nam ostavlja simbole vjernosti i ljubavi, kao najdražu i najdragocjeniju uspomenu. Euharistija je spomen-čin koji najavljuje novo doba, novo nebo i novu zemlju. Po njoj se zbiva čudesna preobrazba čovjeka, povijesti i svemira, božanska pretvorba koja nadilazi vremena i prostore. To zahvalno slavimo, ispovijedamo i radosno spominjemo“ rekao je nadbiskup, podsjetivši da nas blagdan Tijelova vraća nezaboravnoj Gospodinovoj posljednjoj Pashi s njegovim učenicima, koju je ‘vruće želio s njima blagovati’. Neuobičajeno u tom blagovanju Pashe jest da je nakon blagoslova Isus dao učenicima kruh i čašu uz riječi: ‘Uzmite i jedite, ovo je tijelo moje’, ‘Uzmite i pijte, ovo je krv moja, koja se prolijeva za vas i za mnoge na oproštenje grijeha’. Nakon toga izrekao je svoju oporučnu želju: ‘Ovo činite meni na spomen’.
Navješteno evanđelje na svetkovinu otkriva kako je Isus u Kafarnaumu rekao da je on živi kruh koji je s neba sišao. Tko bude jeo od toga kruha, živjet će uvijeke, a tko blaguje njegovo tijelo, ostaje u zajedništvu s njime. „Ne treba se onda čuditi što su kršćani uvijek vjerovali i govorili kako bez euharistije ne mogu. Jer su znali kako su molitva i euharistija njihova osobna i obiteljska hrana koja pomaže da živimo i rastemo u milosti i kreposti pred Bogom i ljudima. Po Isusovoj kalvarijskoj žrtvi sklopljen je savez između Boga i ljudi. To više nije savez kamenih ploča, nego savez srdaca, savez zajedništva krvi i tijela. Kad je na Posljednjoj večeri Isus rekao ‘Ovo je čaša moje krvi, novoga i vječnoga saveza’, bilo je jasno kako nastupa mesijansko razdoblje, Novi savez u krvi Kristovoj po kojoj se čovječanstvo povezuje s Bogom i Bog s ljudima. U činu golgotske žrtve dogodilo se otkupljenje i sklopljen je savez. Euharistija, kao nekrvna žrtva Novog Saveza, prigoda je posvjestiti naše savezništvo s Bogom i doživjeti blizinu koja se rađa iz tog novog saveza“ istaknuo je nadbiskup Puljić. Nakon mise, u kojoj je sudjelovao puk zadarskih gradskih župa sa župnicima te redovništvo grada Zadra, puk se, i pjesmom časteći euharistijskog Isusa, predvođen nadbiskupom koji je u pokaznici nosio Presveto, uputio u tijelovsku procesiju središtem grada do crkve sv. Šime, gdje je mons. Puljić udijelio blagoslov s Presvetim.
Ines Grbić